head

Rezultat BPR:

- promjena radnih jedinica - od funkcijskih odjela do procesnih timova

"preoblikovana poduzeća" reintegriraju razmrvljeni rad stvarajući procesne timove tj. grupe ljudi koji rade zajedno na izvršenju cjelokupnog procesa

- promjene poslova - od jednostavnih zadataka do multidimenzijskog rada

u "preoblikovanom" poduzeću djelatnici u timovima susreću se sa više dimenzija (aspekata) svog posla tako da rad postaje zanimljiviji i učinkovitiji

- promjena uloga djelatnika - od kontroliranih do opunomoćenih

Cilj poduzeća nije stvaranje djelatnika koji samo izvršavaju i slijede pravila, nego djelatnika koji su odgovorni za cjelokupni proces.

- promjena pripreme za rad - od obuke do edukacije

Tradicionalno poduzeće orijentirano je na obuku djelatnika kako se izvršava djelomični posao (odgovor na pitanje KAKO?), preoblikovano poduzeće omogućava djelatnicima snalaženje u potpuno novim aktivnostima (odgovor na pitanje ZAŠTO?)

- pomak s fokusa aktivnost ---- mjerenje performansi na fokus aktivnost --- rezultat

Plaćanje djelatnika po rezultatu a ne po učinku

- promjena kriterija napredovanja - od učinka do sposobnosti

Napreduje osoblje koje je sposobno voditi timove

- promjena vrijednosti - od zaštitnog (pokroviteljskog) do produktivnog (stvaralačkog)

Klasični obrazac Novi obrazac
Plaća me moj gazda Kupac osigurava plaće svih nas
Ja sam samo kotačić u mehanizmu Svaki posao u poduzeću je bitan i važan
Što dajem više izvještaja, to sam važniji Plaćen sam za vrijednost koju stvaram
Promjene nisu važne Pripadam timu
  Stalno učenje je dio mog posla

- promjene uloge managera - od nadzornika do trenera

Procesni timovi "ne trebaju" gazde nego trenere "coach" koji su savjetnici i pomažu timu rješavanje problema.Uloga managera prelazi iz nadzorničke u ulogu onog koji savjetuje i olakšava rad, razvija ljude i potencira njihove sposobnosti.

- promjena organizacijske strukture - od hijerarhijske do plitke

Kada cjelokupan proces postaje timski rad, management postaje dio tima.Time se smanjuje potreba za velikim brojem managera, što ima direktne implikacije na broj razina managementa.

- promjena uloge direktora poduzeća - od čuvara rezultata do vođe

Plića organizacijska struktura pomiče vrhovni management bliže kupcima i zaposlenima i time daje dodanu vrijednost radnom procesu.Direktori postaju vođe koji mogu utjecati na vrijednosti i vjerovanja zaposlenih i pojačati ih riječima i djelom.