- promjena radnih jedinica - od funkcijskih odjela do procesnih timova
"preoblikovana poduzeća" reintegriraju razmrvljeni rad stvarajući procesne timove tj. grupe ljudi koji rade zajedno na izvršenju cjelokupnog procesa- promjene poslova - od jednostavnih zadataka do multidimenzijskog rada
u "preoblikovanom" poduzeću djelatnici u timovima susreću se sa više dimenzija (aspekata) svog posla tako da rad postaje zanimljiviji i učinkovitiji- promjena uloga djelatnika - od kontroliranih do opunomoćenih
Cilj poduzeća nije stvaranje djelatnika koji samo izvršavaju i slijede pravila, nego djelatnika koji su odgovorni za cjelokupni proces.- promjena pripreme za rad - od obuke do edukacije
Tradicionalno poduzeće orijentirano je na obuku djelatnika kako se izvršava djelomični posao (odgovor na pitanje KAKO?), preoblikovano poduzeće omogućava djelatnicima snalaženje u potpuno novim aktivnostima (odgovor na pitanje ZAŠTO?)
- pomak s fokusa aktivnost ---- mjerenje performansi na fokus aktivnost --- rezultat
Plaćanje djelatnika po rezultatu a ne po učinku- promjena kriterija napredovanja - od učinka do sposobnosti
Napreduje osoblje koje je sposobno voditi timove- promjena vrijednosti - od zaštitnog (pokroviteljskog) do produktivnog (stvaralačkog)
Klasični obrazac | Novi obrazac |
Plaća me moj gazda | Kupac osigurava plaće svih nas |
Ja sam samo kotačić u mehanizmu | Svaki posao u poduzeću je bitan i važan |
Što dajem više izvještaja, to sam važniji | Plaćen sam za vrijednost koju stvaram |
Promjene nisu važne | Pripadam timu |
Stalno učenje je dio mog posla |
- promjene uloge managera - od nadzornika do trenera
Procesni timovi "ne trebaju" gazde nego trenere "coach" koji su savjetnici i pomažu timu rješavanje problema.Uloga managera prelazi iz nadzorničke u ulogu onog koji savjetuje i olakšava rad, razvija ljude i potencira njihove sposobnosti.
- promjena organizacijske strukture - od hijerarhijske do plitke
Kada cjelokupan proces postaje timski rad, management postaje dio tima.Time se smanjuje potreba za velikim brojem managera, što ima direktne implikacije na broj razina managementa.
- promjena uloge direktora poduzeća - od čuvara rezultata do vođe
Plića organizacijska struktura pomiče vrhovni management bliže kupcima i zaposlenima i time daje dodanu vrijednost radnom procesu.Direktori postaju vođe koji mogu utjecati na vrijednosti i vjerovanja zaposlenih i pojačati ih riječima i djelom.